Mary Reynolds, soţia lui Marcel Duchamp, i-a fost o prietenă devotată, petrecând vacanţe împreună (în 1930, 1931) la proprietatea familiei. Mary a contribuit la popularizarea lui Brâncuşi în SUA, l-a prezentat criticului James J. Sweeney. În timpul celui de al Doilea Război Mondial, l-a ajutat pe sculptor, trimiţându-i colete alimentare.
Marthe Lebhertz, elveţiancă, l-a cunoscut pe Brâncuşi în 1926 ( el avea 50 de ani, ea, doar 20) şi era prezentă deseori în atelierul sculptorului, care a angajat-o ca secretară. În opinia Doinei Lemny, Brâncuşi era „îndrăgostit nebuneşte” de ea şi „trăieşte o pasiune în care se implică cu entuziasmul unui adolescent”, aşa cum reiese din corespondenţa dintre ei, scrisorile fiind însoţite de câte un desen reprezentând Sărutul. În 1927 fac chiar planuri de căsătorie, el căuta teren în Paris pentru construcţia unei case pentru ei doi, dar totul rămâne la nivel de dorinţă.
Tot pe post de secretară vremelnică a angajat-o pe Vera Moore, pianistă din Noua Zeelandă, pe care o cunoscuse în 1930. „De la Pogany, Eillen şi Marthe nicio femeie din viaţa sa nu îi mai trezise asemenea sentimente”, scrie Paul Rezeanu, deşi el avea 57 de ani. Corespondenţa lor dezvăluie adevărata dimensiune a dragostei lor. „Nici n-ai idee cât de mult mă gândesc la tine. Câteodată, mi se pare că toată viaţa mi se învârte într-un dans în jurul gândurilor mele ce se îndreaptă către tine; am o viaţă atât de frumoasă, de veselă şi de plină de lucruri încântătoare şi tu mi le-ai dat pe toate, căci mi-ai dat Dragostea”, îi scrie Ea, iar El îi răspunde cu aceeaşi pasiune, Săruturile sale fiind stilizate pe filele scrisorilor. Din dragostea lor pământeană se naşte, la 15 septembrie 1934, John Moore (ea avea 38 de ani), pe care, însă, sculptorul nu l-a recunoscut niciodată. Se zice că în copilărie, Brâncuşi a avut orion, care, netratat, duce la infertilitatea bărbatului.