vineri, 21 iunie 2024

O nouă mlădiță

Printre mlădițele literare apărute în ultima vreme – altădată lansate de Adrian Păunescu – se numără și Victorina Elena Cristina Catrinoiu, de numai 13 ani, care a debutat editorial cu vol. Mlădița (Craiova, Editura MJM, 2024). Elevă a Liceului „Matei Basarab” din Strehaia, a fost descoperită de prof. dr. Cornel Boteanu (cu o teză de doctorat despre Emil Manu), care i-a scris postfața cărții menționate, din care spicuim: „Cert este că Ina Victorina are o sensibilitate aparte și un incontestabil talent de a da viață unei lumi. Poemele ei sunt mici scenete decupate din viața reală și, cu toate că se află abia la început de drum, le stăpânește bine versificația și are har poetic”.

La Festivalul transfrontalier „M. Eminescu” de la Drobeta Turnu Severin, ediția 2024, a primit premiul de debut literar.

Așezată lâng-o floare

Sub bolta plină de stele
Așez versurile mele.
Este o lună de vară,
E noapte și scriu afară.
Pe filă o rază-mi vine
De la lună, să scriu bine.
Așezată lâng-o floare
Să aștern poezioare.
Cum scriam așa, deodată,
Vine-o boare și mă-nbată,
Un parfum de flori de crin
Amestecat cu pelin.
Privesc o stea căzătoare
Ce la orizont dispare.
O să-mi fie cam răcoare,
Am opreg țesut cu-arnici,
Zăvelca-i cusută-n cruci,
Peste tot sunt licurici,
Ce bine-i să scrii aici!
De mă prinde somnul tare
Voi visa poezioare.

Să-i urmărim evoluția ei literara, în care ne punem mari speranțe!

Tudor Nedelcea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu